PR тенденции 2024 (Част 1)
24-те най-горещи тенденции в областта на връзките с обществеността
Светът на връзките с обществеността е по-динамичен от всякога. Със събитията от 2023 г. станахме свидетели на някои разрушителни промени в света на PR. Тенденциите в индустрията са важни за PR специалистите и бизнеса. В тази статия ще разгледаме какви са тези тенденции, тъй като трансформират индустрията и оказват влияние върху света на бизнеса.
Защо PR специалистите трябва да са в крак с нововъзникващите тенденции
Да останеш в крак с тенденциите в индустрията е част от работата на PR специалиста. Индустрията непрекъснато се променя. Проблемите, които имаха значение за потребителите преди три години, може да изглеждат напълно различни днес.
От решаващо значение е да разберете как конкретни тактики и стратегии могат да резонират с вашата аудитория в различни моменти, когато става въпрос за PR, тъй като PR има за цел да оформи вашия образ в съзнанието на потребителите.
Както във всяка индустрия, PR тенденциите се влияят от очакванията на служителите, технологиите, потребителските предпочитания и др. Тъй като те се променят, вашите PR стратегии и процеси също трябва да се адаптират заедно с промяната. Сега нека се потопим в тенденциите, които определят PR днес.
1. По-човешки подход
Тази трансформация се фокусира върху човешкия опит. По-човешкият подход е силна и стабилна тенденция, която се практикува все по-често и е фантастична възможност PR стратегиите да просперират. Раждат се идеи, управлявани от данни, които са подкрепени от използването на технологии, увеличавайки обхвата на тези идеи. Нещо повече, двупосочната комуникация, която предлагат някои платформи, е идеална за предизвикване на отговори, които ще доведат до подобрени PR кампании. Това ще позволи на PR да има осезаемо въздействие върху целевата аудитория.
2. Автентичност
Автентичността е ключов показател за успеха на марката и ключова тенденция в индустрията. PR специалистите трябва да гарантират, че марките имат автентичен глас и истинска вяра в това, което представляват. Марки и брандове, които се „подхлъзват“, публиката ще ги забележи и доверието към тях ще намалее. Технологиите могат да бъдат чудесен инструмент, за да разберете подробности за вашата целева аудитория, но все още са необходими PR експерти, за да се осигури човешката връзка. Начинът, по който марките персонализират своите послания и съдържание като цяло, ще трябва да бъде по-автентичен. Много неочаквани неща се случиха в резултат на пандемията. Публиката сега е по-критична и подозрителна към информацията поради нарастването на фалшивите новини и онлайн дезинформацията. Ето защо е необходима автентичност и трябва да се гарантира, че ще положат допълнителни усилия. Потребителите няма да прощават пред лицето на неавтентично съдържание.
3. Растеж на социалните медии
Facebook и LinkedIn ще продължат да бъдат важни през 2024 г. Както и TikTok. Тези платформи могат да се използват за демонстриране на съдържание за мисловно лидерство и за развиване на взаимоотношения с медиите или клиентите. Стратегиите за връзки с обществеността, които традиционно добавят висока стойност на отразяване в традиционни медии от национално ниво, ще започнат да виждат социалните медии като жизнеспособен инструмент за подкрепа. ПР специалистите, които умеят да боравят с медиите и социалните медии, ще започнат да променят тази динамика.
4. Лидерство на LinkedIn
С повече от 700 милиона потребители от цял свят, LinkedIn позволява на организации и хора да демонстрират своите знания и способности пред по-широка аудитория. Не само поради тези причини, това е страхотно място да покажете вашето лидерство пред публика, която търси експертен опит по различни теми. Платформата е най-добрият начин за установяване на ефективно онлайн присъствие, предлагайки възможност за публикуване на статии, разпалване на дискусии, общуване с други хора и споделяне на прозрения, като същевременно създава силна лична марка, докато го правите. През 2024 г. това ще бъде мощен инструмент за хора и фирми, които искат да се позиционират като лидери в индустрията.
5. Influencer маркетинг
Независимо дали ни харесва или не, инфлуенсър маркетингът ще процъфтява като ключова PR тенденция през 2024 г. Микроинфлуенсъри в TikTok и акаунти с милиони последователи в Instagram са сред многото типове инфлуенсъри, появяващи се в мрежата. Разбирането на TikTok и създаването на видеоролки е необходимо, за да се поддържат маркетингови кампании с влияние. Първата стъпка към разбирането на инфлуенсър маркетинга е разбирането на автентичното влияние. Инфлуенсърът е човек, който влияе чрез работата си.
6. Събитията се завръщат
В основата на добрите връзки с обществеността е създаването и разпространението на оригинално информационно съдържание. Някои от най-добрите начини за генериране на това съдържание са интервюта, събития и конференции. Това включва също задълбочени интервюта с лидери в индустрията и организиране на срещи и кръгли маси.
7. Лични контакти с марки и брандове
Клиентите имат високи очаквания към марките и брандовете. Независимо дали свързват клиенти с техните марки или свързват хора с различни гледни точки, потребителите очакват марките и лидерите да действат като свързващи елементи. Как една марка се свързва със своите потребители? Доверието е важно. Изравняването на ценностите на марката също е от съществено значение.
8. Опростените послания ще са на мода
За да останете конкурентоспособни през 2024 г., трябва да опростите своя текст, за да го направите кратък и ударен. Посланията трябва да са кратки, закачливи и автентични. Съсредоточете се върху това защо вашият клиент е толкова важен. Кратките съобщения се превеждат по-добре в социалните медии. Независимо от това къде е целевата аудитория на вашия клиент, можете да достигнете до нея в множество платформи. Кратка, привличаща вниманието тема е най-подходяща за представяне, заедно с изображения и видеоклипове, които предават посланието на вашия клиент. Поддържайте ключовите послания прости. За марките ще бъде по-лесно да се откроят от своите конкуренти, ако се разграничат и се съсредоточат върху целевата си аудитория.
9. Решаваща промяна в клиента
Средностатистическият представител на новото поколение използва своя смартфон поне 3 часа дневно. В много случаи по-дълго. PR експертите трябва да се съсредоточат върху Gen Z – следващото поколение потребители. Така че започнете годината, като анализирате тенденциите, интересите, каузите, страстите, комуникационните канали и т.н. на това поколение. Важно е обаче да бъдете автентични. Това поколение е податливо на неавтентично съдържание. Така или иначе, Gen Z е силно развиваща се тенденция във връзките с обществеността, към която всички PR експерти трябва да обърнат внимание през 2024 г.
10. Гъвкавостта е ключова
PR професионалистите са свикнали да бъдат гъвкави. Трябва да сте готови да смените и преразгледате стратегията си с едно мигване на окото. Наличието на план b, c и d ще бъде от решаващо значение за успеха на клиента. Може да сте изготвили идеалното представяне и да сте проучили публикации и репортери, до които искате да достигнете, но какво ще стане, ако всичките ви репортери не отговорят? Специалистите по връзки с обществеността трябва да реагират на променящите се новини, като същевременно създават съдържание, което улавя тези непрекъснато развиващи се истории. Това може да означава предварително разработване на множество идеи, обмисляне на различни стратегии с вашия екип или оставане в крак с разработването на новини, които могат да засегнат клиентите ви. Целевите публикации и очакванията на клиентите се променят. Ако нещата вървят по различен начин от планираното, бъдете готови да се приспособите бързо и да подготвите нови стратегии.
11. Необходимост от повишаване на уменията
Повишаването на уменията е необходимост, тъй като технологиите напредват и PR индустрията се развива. Следователно трябва да поемете инициативата, за да повишите уменията си. Повишаването на уменията ви ще ви предпази от загуба на вашите клиенти. Нарастването на използването на анализи за разбиране на ефективността на кампаниите и дейностите във всички медийни канали е само една област, в която знанията и уменията биха били полезни. Като PR професионалисти имаме много възможности за повишаване на уменията. PR специалист, който не успее да се научи, рискува да изостане.
12. Подходи, за управляване на данни
Вече наблюдаваме как индустрията преминава към по-ориентиран на данни подход, особено с напредъка на софтуера в анализа на данни. Компаниите през 2023 г. силно насочиха вниманието си към събирнето и анализирането на данни. Клиенти и марки инвестират в инструменти за придобиване на данни, но е необходимо повече. Има нужда от повече детайли в процеса на работа с данни. Трябва да се създаде среда, където данните се събират и адекватно персонализират, проследяват, анализират и прилагат. Имайки това предвид, PR индустрията ще трябва да предостави на своите клиенти по-задълбочена представа за поведението на тяхната целева аудитория, което ще подобри персонализирането на целевите съобщения.
По материали в www.prlab.co