Ще замени ли Изкуственият интелект (ИИ) специалистите по дигитален маркетинг?

  • Начало
  • Блог
  • Ще замени ли Изкуственият интелект (ИИ) специалистите по дигитален маркетинг?
  • Ще замени ли Изкуственият интелект (ИИ) специалистите по дигитален маркетинг?
1/1

Ще замени ли Изкуственият интелект (ИИ) специалистите по дигитален маркетинг?

Ще поемат ли роботите работата ни като специалисти по дигитален маркетинг? Или ще има място да работим (и да се учим) с тях?

Някои специалисти смятат, че ИИ радикално ще промени начина, по който се провеждат маркетингът и продажбите, включително ще елиминира нуждата от дигитални търговци. Честно казано, все още няма много информация за това как ИИ ще повлияе на ролите в дигиталния маркетинг през следващите години.

Това, което знаем от практиката до момента, за разработването на добри маркетингови стратегии, продължава да е важно участието на креативни хора. В същото време обаче използването на Изкуствен интелект в маркетинга бавно се увеличава.

Защо се случва това?

Количеството данни нараства ежедневно и намирането на начини за извличане на тези данни, анализиране и прилагането им в реклама и маркетинг прави ИИ все по-привлекателен от година на година. И тъй като все повече организации ангажират човешки ресурси, специализиран в извличането на данни и анализ на пазара, привлекателността на ИИ и автоматизацията на маркетинга ще стане още по-осезаема.

И така, ще замени ли ИИ специалистите по дигитален маркетинг?

Едно от предимствата на изкуствения интелект е способността му да автоматизира определени задачи или групи от свързани задачи. Има очевидни ползи от такава автоматизация, включително рационализиране на процесите и ефективно измерване на резултатите за по-малко време и усилия. Когато става въпрос за автоматизация на маркетинга, тези предимства могат бързо да подобрят работата ви занапред.

Един от най-полезните резултати от този тип автоматизация е възможността за рационализиране на събирането и анализа на данни. С участието на ИИ моделите могат да бъдат идентифицирани по-бързо, което води до по-точни прогнози, които могат да помогнат при всяко маркетингово планиране.

Добре. Но ще замени ли AI специалистите по дигитален маркетинг?

Ако сте специалист по дигитален маркетинг, трябва ли да се притеснявате, че изкуственият интелект скоро може да ви замени? Краткият отговор на този въпрос е не, поне не още, а може би никога. Специалистите по дигитален маркетинг разбират, че в тази област ще се разчита на качества като креативност, изобретателност и оригиналност. С други думи, дигиталният маркетинг все още се нуждае от това човешка ръка и мозък.

При разработването има нужда от истории и емоция, две неща, които ИИ не е в състояние да предостави по начините, необходими за ефективен маркетинг.

Целта пред повечето компании и маркетингови отдели е не да заменят изцяло човешкия фактор, а да определят как да се възползват от ИИ, когато става въпрос за изработването на дигитална маркетингова стратегия. Така че, вместо да елиминира всички работещи в областта на дигиталния маркетинг, ИИ ще принуди тези хора да се развиват, използвайки бързината, която ИИ може да предостави за разработване на по-добри дигитални изживявания.

Какво вече може да направи ИИ?

Като цяло ИИ може да подобри и опрости различни аспекти на различните маркетингови кампании. Освен това може да намали броя на грешките и да ви помогне да станете по-продуктивни. ИИ има за цел частично да замени хората в ежедневните им начинания, като се започне с автоматизирането на повтарящи се задачи и процеси, като например с подготвяне на съдържание, управление на реклами с плащане на кликване и отговаряне на конкретни имейли.

Също така ИИ със своя научен опит, може да се справи с големи масиви от данни, което по принцип е тромаво и отнемащо време на хората. Може да предоставя ценна информация относно клиентската база, което позволява да се приспособи цялото дигитално изживяване на аудиторията въз основа на идентифицираните предпочитания и нужди. Може да подпомогне и дигиталните асистенти, като chatbots, като предостави на клиентите 24/7 достъп. Внедряването на ИИ ще спести ценно време на маркетинговите отдели, което след това може да доведе до по-висока производителност.

Различни компаниите продължават да експериментират с ИИ, за да видят какво може да направи чрез създаване на пилотни програми и тестване на неговите възможности. Понастоящем експериментите включват следното:

- Писане на рекламен текст.

- Създаване на реклами.

- Създаване на изображения.

- Разработване на рекламни банери и теми за имейли.

- Компилиране на новинарски статии, базирани на данни, за увеличаване на броя на такива статии, публикувани на седмица.

Така че има много потенциал в ИИ за в бъдеще, стига да решите да гледате на него като на полезен инструмент, вместо на такъв, който ще направи работата ви излишна.

Какво ИИ не може да направи в момента?

Все още има толкова много неща, които изкуственият интелект не може да направи, особено когато става въпрос за маркетинг и човешко участие.

Ето няколко неща, които ИИ не може да прави в момента:

- Да действа самостоятелно - машините с изкуствен интелект изискват програмиране за конкретни задачи от хора и също се нуждаят от непрекъснато актуализиране. Понякога ИИ ще се нуждае от подмяна, тъй като нуждите на различните индустрии се променят.

- Да бъде креативен - никоя настояща технология, включително ИИ, не може да замени човешката креативност и творческо решаване на проблеми. Изкуственият интелект е ограничен до данните, които му се предоставят и заключенията, които може да изгради въз основа на тези данни.

- Да редактира видеоклипове и снимки, да скицира пейзажи, да пише нова музика, да генерира свежи идеи или да измисля каквото и да било.

- Да предава емоции – ИИ няма способността да изпълнява или предава емоции. В резултат на това превръщането на такива емоции в смислено съдържание не е възможно.

- Да създавайте човешки взаимовръзки - тъй като ИИ няма емоции, той не може да формира истински човешки връзки. Системите, базирани на ИИ, са ограничени до това, за което са програмирани. Те не могат да покажат съпричастност и не са в състояние да разберат и да действат спрямо морални предразсъдъци.

- Да предлагат критично мислене - технологията за изкуствен интелект не може да взема окончателни решения, изискващи критично мислене. Въпреки че изкуственият интелект може да превъзхожда човек в подпомагането на събирането на данни и в тяхното анализиране, разработването на планове и стратегията се нуждаят от този елемент на критично мислене, който хората притежават.

Имайки предвид само тези неща, които изкуственият интелект не може да направи в момента, се надяваме, че ще ни даде отговор на въпроса защо специалистите по дигитален маркетинг все още са незаменими и ще продължат да бъдат такива в обозримо бъдеще.

По материали в www.rockcontent.com